05 november 2006

utmaning

Hittade en utmaning hos Gunvor som jag hakar på=)

FÖRSTA
Riktiga jobb: Diskare/allti allo på en Resturang i Kramfors. Jag var 18 år. Jobbade där några veckor som vikarie.
Egenköpta CD: Nått med Cheer antagligen för länge sen
Piercing/tatuering: Mina första hål i öronen som 7 åring med potatis o stoppnål, i 25 års åldern blev det 3 hål till…i öronen. Inga tatueringar..än.
Riktiga kärlek: Arne efter 23 år tror ajg han är den rätte;).
Fiende: Finns säkert nån som inte gillar mitt raka sätt….eller nåt annat som dom retar sig på vet ock inte vem det kan vara

SENASTE
Biltur: Nyss..en sväng runt stan för att ine bilen ska frysa igen…..kör inte så mycket numer
Kyss: gubben i morse
Låne-bok: det minns jag inte.köper mina böcker.

Film sedd: Ice age 2 (DVD hemma) i går förmidag
Dryck förtärd: Vatten
Mat äten: Nasigorang på mitt vis ( stekt ris i grönsaker o kött RESTER med andra ord
Telefonsamtal: pratade med mamma i förrgår
Skiva spelad: blandat i CD växlaren allt från Gyllne tider till Bon jovi
Irritation: När jag inte få ut det jag har i skallen på papper…..scrap eller foto idee

JAG
Vill: Få mindre ont i fingrarna o någon miljon att handla för
Har: Ont i fingrarna så här års
Önskar: Att det ska gå bra i livet för sönerna
Hatar: Kyla
Är rädd för: Broar
Hör: Stereon i bakrunden o Fillen på sin hopp boll
Undrar: var horisonten slutar
Ångrar: inte mycket det som är gjort är gjort
Älskar: Mina nära och kära
Sjunger: jodå hellre än bra;)!
Gråter: ofta

JA ELLER NEJ
Jag har en dagbok: nja…räknas bloggen?
Jag gillar att laga mat: Ja
jag har en hemlighet jag inte delat med någon: Ja.

FAVORIT
Nummer: 13
Färg: Alla färger i sitt sammanhang….gärna rött o svart på mig;)
Dag: Julafton
Månad: Alla månader är den perfekta månaden just för stunden.
Drycker: Kaffe

FÖREDRAR
Gos eller hångel: Gos
Te eller kaffe: Kaffe (fast på kvällen blir det te).
Mörkt eller ljust öl: ljust öl..milt.

Rött eller vitt vin:
vitt..men somnar av vin:

SINOM DET SENASTE DYGNET HAR JAG
Gråtit? Nej
Hjälpt någon? Ja att få sonen på toa
Köpt något? nepp
Gått på bio? Nej.
Sagt 'jag älskar dig'? Ja.
Saknat ett ex? Nej.
Skrivit i en dagbok? Ja blogger
Haft ett seriöst samtal? Ja.
Saknat någon? Ja
Kramat någon? Ja, jag fick precis en stor kram av sönern…o
den lille ville inte släppa taget;)

Utmanar er som läser den...

2 kommentarer:

  1. Kul att få veta mer om dig Ejris! Och jag kommer att "norpa" begreppet "Nasi Goreng på mitt vis" nästa gång jag serverar rester med ris ;)

    Kram, Gunvor

    SvaraRadera
  2. Visst är det kul med utmaningar, man kan ju inte tacka nej till dem :)

    SvaraRadera