12 januari 2007

pysslat


lite då menar ajjag lite har jag pysslat;) fick en tanke vid nyår om placeringskort tänk vilken konstig inverkan ett glas vin har;)

tog ett glas på fot ritade av storlekan på foten på ett papper, lade en tejprulle ungefär storlek på benet till glasfoten klippte ut alltihop.

klipte ut en tårtbit få att placeringskortet ska gå enkelt att ta bort. fast just detta satt som berget;) så kan det vara skönta tt få plocka bort det om man vill.

Det funkar nog oxå ann sätta på glaser som en "citron skiva" fast då ska man nog göra ett minder "ost utskärning" så det inte ramlar ner i glaset.


Gjorde två som ett litet prov hur man dekorerar och hur mycket är ju en smaksak och berodende på tillfälle, eller hur?

5 kommentarer:

  1. Hej Ejris!
    Läste precis din kommentar i min blogg, du är ju för härlig!! Vilka söta placeringskort du gjort! Jag är så himla pysselsugen, ska se vad/om jag kan få gjort nu när Hampus sover lite middag.
    Kram Ulrika

    http://sweetsweede.blogg.se

    SvaraRadera
  2. Men gud vilka coola! Den idén sparar jag tills jag ska ha fest nästa gång! :-)
    Hoppas allt är väl annars.
    Har du sett att jag har en NY (!!!) scrapblogg!?!

    SvaraRadera
  3. Helhäftiga placeringskort Ejris! Och vilken kul idé att sätta ett som en citronskiva på glaskanten!

    Kram, Gunvor

    SvaraRadera
  4. vilken underbar idé till placeringskort. Det ska jag försöka komma ihåg. Jättefint!!

    SvaraRadera
  5. Jättefina placeringskort du gjort.
    kram Bammie

    SvaraRadera