20 april 2007

Mäktigt

skriver några rader trots envis hosta och förkylning som gör att allt värker.

Men under de underbart vackra dagar som var under påsk satt jag ute o glodde mot skyn. o nått mäktigt glider in över hustaken bara några meter upp i luften jag in som en stolle fram med kameran springer ut...då är den mäktiga fåglen lååååååååååååångt borta men med lite fantasi och beskuret foto ser man att det är en havsörn;)


Tänk att sitta mitt i stan o se dessa underbart vackra fåglar segla förbi en syn som för oss i Oxelösund inte är ovanlig. tyvärr håller de lite för långt bort för min glugg...men nån dag då får jag in en 10 poängare=)
Nej efter några jobbiga sömnlösa host nätter ska jag föröka bädda ner mig igen för att ialla fall slumra mellan de envisa hostattackerna*suck*
ha det gott...

3 kommentarer:

  1. Usch och tvi, krya på dig min vän!

    SvaraRadera
  2. Hej där ocklebor, du får din 10 poängare, brukar du ju få:)

    Här börjar vi hitta ut bland alla kartonger snart färdig upppcakad men all sortering i skåpen o hyllor kvar. Men har hittat kaffebryggaren så det är bara o titta förbi nu :)

    Kram Kingen

    SvaraRadera
  3. Hej vännen, Hoppas du är bättre?
    Inte kul att vara sjuk, jag låg hela förra veckan.
    Men nu är det full fart här igen och man är i trädgården och håller på för fullt.
    Snart står alla tulpanerna i fullblom *glad*
    Önskar dig och familjen en toppen vecka.
    Kram Maya

    SvaraRadera