01 april 2007

Så onödigt

I går råkade bästa vännen ut för en fruktansvärd traumatisk olycka eller den hade kunnat undvaras om politikerna hade förbjudit kamphundar!.

På förmidagen sprang Tjalle deras lille hund framför en sk kamphund som bet till i Axeln så blixtrande snabbt ( denna hund slet sig och bet ta i vår hund för några månader sen men tack vare mycket päls och ett snabbt ingripande fick vår hund bara små blesyrer) dock fick Grannens hund ett ordentligt bett i axeln. Matte förberår sig själv att hunden rymde....


När de på efter midagen skulle gå en liten sväng på baksidan av huset så kommer det som en blixt från klar himmer en annan kampund!! som biter Matte, dottern och Tjalle så svårt att han inte numer finns bland oss längre!! Så fruktansvärt onödigt!! Matte och dotter in med ambulans till akuten sorebror fick hjälp med att ta sig till Strömsholms djursjukhus för att se oom tjalle men han var så svårt skadad så hans liv gjick inte att rädda . Spräckt bäcken, skadade tarmar, käke som var bruten!!


HUR många ska skadas eller tiom mista livet innan en kraftfull lag förbjuder dessa hundar??

jag en hundmänniska sen barnsben som är Matte som jobbat med hundar har så svårt för dessa djur som bara är avlade för en sak..att slåss. Visst finns det goa kampisar men NÄR slår det slint i skallen inte fråga om OM utan NÄR....

Tjalle som skulle fyllt 7 år nu i början av April!! Borta för att dessa sk kamphundar inte förbjuds!
Nu ska jag över till familjen för att se om de är tillbaka från sjukhuset och dotterns fingrar som skulle röntas nu på förmidagen.

8 kommentarer:

  1. Ojojoj...

    Skjut hundägaren!!!!

    O krama om de stackars tjejerna från mig, jag beklagar verkligen tjalles bortgång, vet hur det känns att bli av med en hund hastigt. Hoppas att tjejerna skador inte sätter men, det psykiska lär de ju aldrig bli av med iof.
    Vet nite vad jag ska säga egentligen smått chockad här..

    //Kingen

    SvaraRadera
  2. Usch fy vad hemskt!
    Lider med er!

    SvaraRadera
  3. hej lånade bilden på tjalle från dig =) hoppas det var ok..
    hemskt det som hänt.

    SvaraRadera
  4. Nää fyyy!
    Jag håller med dig. Jag har stor respekt för alla sorters hundar och i synnerhet de hundarna.
    Jag tror också det har mycket att göra med vad det är för människor som har hunden, vissa ska inte ha hund, det bara är så.
    Jag förstår att du känner dig deppig vännen.
    Tröstkramar i massor.

    SvaraRadera
  5. Ush och fy vad hemskt. Vad är det för hundägare som inte har koll på sina hundar.

    Jag lider med familjen. Stackars lille Tjalle så liten och söt.

    kram
    Bammie

    SvaraRadera
  6. USch och tvi. Läste om detta tidigare på internet. Tycker det är hemskt...

    SvaraRadera
  7. Läste om detta i dagstidningen, det borde vara skottpengar på såna hundägare, jippie för lagen som är på förslag att dom ska förbjudas att ha hund.
    Hemskt att behöva uppleva sånt där, att ens hund bits ihjäl, min brors hund blev ihjälkörd för två veckor sedan, det är också hemskt, men ingens fel, det var en olyckshändelse, men hemskt ändå, givetvis. Krama hundägarna från mej.

    SvaraRadera
  8. Fruktansvärt!

    SvaraRadera