07 april 2008

Min mor o far


*foto Tommy Olofsson**

Bor i ett mysigt område som hotas av rivning för att cementhäcken som tror hon äger staden har fått en idee. Området består i härliga radhus men sköna underbara tomter.

Det ligger nära allt inklusive järnverket men det gör hela staden och trots närhet så märker man inte mer av bruket där än nån annan stans i staden,

Min mor o far blev vräkta strax inna jul men kämpar tillsammans med deras grannar med näbbar o klor för att husen ska få vara kvar. Kan själv flytta dit för när heten till foton är ju bara att öppna altan dörren och vips är man ute på landet.
Jag kämpar med dom för området är attraktivt och vi ät trötta på att politiker tror de har ett evighets jobb!!! det är ett förtroende uppdrag som med lite möda o besvär kan man byta ut dessa cemnt häckar vid nått som kallas val.
Tyvärr har många politiker glömt det ( har inte glömt därför hoppade jag politiken medand tid var;)
har ni lust och vill hjälpa oss bevara husen
skriv på vår protest lista
tack på förhand o ha det gott

6 kommentarer:

  1. Halloj
    Håller med dej, politikerna i stan verkar ha fått en knäpp. Skrev på protestlistan. Skriv gärna på protestlistan om att inte lägga ner bandyn i Oxelösund. Gå in på namninsamling.com och sök på bandy.
    Vi ses kram Tina

    SvaraRadera
  2. Jag har också skrivit under listan.
    //Linda

    SvaraRadera
  3. Haha, det är en stork som levererar briard valpar som vi väntar på, inget annat *ler*
    ha det så bra kram Linda

    SvaraRadera
  4. Fy vad trist, hoppas verkligen husen får stå kvar!!!

    Jag har skrivit på listan och håller tummarna på att dom "lyssnar" på oss.

    Kram E

    SvaraRadera
  5. Men så kan de väl inte göra??? Riva ett helt område. Nej för katten vad tråkiga de är. Jag skriver på protestlistan.
    Bammie

    SvaraRadera
  6. Jag har opererat mig och har inte åstakommit så mycket på sistone. Men nu känner jag att jag behöver inspiration så jag kör en ordentlig blogrunda för att titta om du skapat något nytt eller hittat på något annat som ger mig inspirationen tillbaka.

    Ha en underbar helg

    SvaraRadera