14 april 2008

Vår promenad

Solen skiner bäst att passa på för en liten fotopromenad. Årets första Vitsippa snart blir det vitt av sippor men någon vecka till och att solen skiner.
Såg oxå årstes första Sädesärla tyvärr lite förlångt bort men man ser ju vad det är för en pippi.
Såg även några Spillkråkor men de ville inte vara med på bild för så fort kameran riktades mot dem so klängde de över på baksidan av trädet*bättre lycka tästa gång*

Koltrasten ville ialla fall posera för ett foto men det var knappt ..störde ju han i mask letandet.


O NU äntligen!!!! när vi kom dit först fanns inte en orm men så kom solen fram bakom molnen och det gjorde två huggisar med, en ljus o en mörkare. Den ljusa ska ömsa skinn om några dagar ögonen var helt grummliga.



HA här gömmer jag mig för nyfikna barn tanter hundar o papparazzis

bläääää på er..... fick med tungan på en bild=)
Tyvärr så kom det flera barn gående inte läga att flytta någon av ormarna för ett bättre porträtt men känner mig nöjd med dagen.
En Kungsörn seglade förbi o visade rumpan!!! 4 sångsvanar simmade för långt bort men mycket trevlig promenad.
ha det gott....

10 kommentarer:

  1. Wow, vilken bild på ormen.
    Att du vågar... de där är ju giftiga O.o

    SvaraRadera
  2. Vilken mysig promenad... förutom ormen då. Usch! Men jag hade nog fotat den jag med, fast ryst samtidigt.;)

    SvaraRadera
  3. vilka härliga bilder!! MEn jag hade nog inte stått kvar länge nog för att få ett bra foto...

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga bilder ni har fått till. Men jag hatar ormar"!!!
    så sitter jag här med gåshud.

    SvaraRadera
  5. Vilka härlig bilder...fast ormen...huuuu...

    Kram!


    http://kathis.blogg.se/

    SvaraRadera
  6. Vilka underbara foton!

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Ja jag visste väl att du är en sjutusan till fotograf.
    Kramar Tina

    SvaraRadera
  8. Du är grym på att ta foton även om jag avskyr ormar men jag bläddrade snabbt förbi.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Wow vilka läckra foton. Fast ormen nä den gillade jag inte. :)

    SvaraRadera