14 maj 2008

Fotoväska!

har tröttnat på min foto ryggsäck liten o klantig på nått vis. Ville så gärna ha en fotoväska som kan hänga snett över tuggen från axeln. Har funderat länge kollat in sidor men snygga vettiga väskor men priset!!! typ 1000 för de enklaste modellerna*suck* har inte såna pengar
MEN jag funderade vidare..... kan man sy en?? men i vilket matrial ska man välja..funderat allt på gammla regn kläder till vaxduk=)
MEN så var vi inne på Rusta o glodde runt lite grann. Gubben visste om min tanke o hittade denna fiske väska ! för 50 kronor. Tänkte att det är ju inte så mycket om det inte funkar...

Väskan i sig är helt tom bara ett stort fack så går det ju inte at ha en kamera o gluggar ev blixt o kanske en vatten flaksa med.
Rotade runt i lådor hittade ett lakan ...klippte sydde funderade VIPS så var det 4 bra fack
Ett liggunderlag skars sönder för tålig mjuk botten o sidor. Hittade lite lagom tjock skumplast som fick vara fyllning o mellan väggarna..... förlände o braddade axelbandet + sydde ett handgag om man vill bära enelt med. VIPS en NY väska för 50 spänn o massa svett=)
Ska köpa nytt tyg nått spm passar bättre när jag hittar det nu får det här duga o jag kan känna mig för ÄR det så HÄR jag vill ha min väska?!?
ha en bra dag
NU ska ajg vila ryggen för tyvärr gör symaskinen att armar o ryggen värker som bara den:/ ...

11 kommentarer:

  1. Jissus vad smart och ser väldigt praktisk ut... Inte fel, ska kanske prova jag mé...

    SvaraRadera
  2. SMART!!! Jag har bara min lilla fotoväska och får välja vilket objektiv som ska med som då sitter på kameran. Du är fiffig du!

    SvaraRadera
  3. Wow, vilken bra idé. Vad fiffigt.

    SvaraRadera
  4. vad du är pysslig!
    jättebra resultat för en billig penning. perfekt :)

    SvaraRadera
  5. Wow so duktig du är!
    JAg tycker att du ska ha ett tyg med rosor på, det är inne nu har jag sett *fniss*

    SvaraRadera
  6. Den där blev ju jättebra!!! Vad du kan!

    SvaraRadera
  7. jag köper en sån väska och tyg och grejer till dig så syr du till mig, okej?? Inte?? nähä... jag får väl lägga pengar på en riktig väska för det där reder inte jag ut. Duktig du är!!

    SvaraRadera
  8. Villket bra tips. Tack! Jag behöver också en ny väska till min kamera och nya objektiv.
    Ha en underbar helg vännen. KRAM

    SvaraRadera
  9. Å så fiffigt! Och vad händig du är med symaskinen!
    Ha en härlig helg!
    Kram, Gunvor

    SvaraRadera
  10. Finurlig väska till din kamera, hoppas att du kommer att trivas med en! Jag beklagar din sorg över din mosters bortgång.
    Stor kram,
    Lotta/ FruH

    SvaraRadera
  11. Detta var ju jättesmart. Man kanske skulle ta sig en tur till Rusta.

    Kram Monica

    SvaraRadera