15 juli 2008

slit o släp

Nu har huset fått ny färg..snyggt grå=) bild kommer senare.. förhoppningsvis kommer fösterfoder upp snart och fönstren ska om målas..sommar pyssel=)

Förådet inne började maken med att måla o ljusa upp lite sen ska fler hylor upp
har fortfarande inte köksgardiner uppe..... lådan står längst in i gargaet *hmpf* smarta jag när jag placerade den under flytten...

Pysselhörnet börjar ta form så nu har jag pysslat lite på kvällen...målat burkar vite som sen ska dekoreras för att fimpas i...vet visst är det knäppt att fimpa i en snygg burk..=)

har hunnit plocka några äckliga sniglar under veckan som gått...juack..inte själva plocket men glo ner i burken när de flyter omkring..den burken ska städas i morgon*ryser*

Fotat..nja...skulle fota en rödstjärt men den flög under tiden jag hämtade kameran så det blev en på sädesärlan istället fullt jagandes o jäktandes över gräsmattan för mat till de små som står o tigger precis bakom de slitande föräldraparet......

ja nätet ..hm vilket trassel vi haft hade en lina med 0,01 Mbit per sek..alltså REN snigelfart o det blev inte bättre.
tack vara en super granne blinkar till huset ovan;) så fixade vi ett nytt 1a jack..o vips var hastigheten uppe på 11 Mbit/sek..fast det är ju långt i från de 24 jag är lovad.okej då 19 kan jag ta utan tjafs...hmpf
nu har vi fått igång även tv dekodern så nu har man 3 an o 5 an igen*jippi*
nej till kudden den känns lockande.....
ha det gott ......

2 kommentarer:

  1. Vad kul med lite uppdatering från dig, själv ramlade jag över en dator nu på semestern så jag var ju tvungen att ta mig en titt hos dig...

    SvaraRadera
  2. Hej vännen,
    Hoppas att allt är bra och att ni trivs i ert nya hus!
    Tycker det är så kul för er att få "egen" trädgård... nu kan du planta en massa som du kan plåta *Ler*
    Här är det toppen, ska strax packa ihop strand grejorna och gå ner till stranden.
    Ha det gott.
    Jag hoppas du varit inne på min "matsida" vet du är lika tokig som jag i att baka och laga mat!
    http://shedevilshideout.spaces.live.com/
    Ha det bäst, hälsa Elakingen och barnen.
    Kram Maya

    SvaraRadera