27 juli 2008

Sommar sommar

Svett svett pust pust** varför kan det inte vara lagom varmt lagom är ju ett svenskt ord men det kan inte väderleken utan det är endera kallt eller svettigt varmt.

Gubben har en skiftcykel nu sen 2 veckor ledigt igen så nu har jag plockat undan lite mer på hyllorna vi fått upp=) inte mycket kvar i garaget nu. två högtalare som ska säljas intresserad?
hör av dig i så fall de är Jamo 330 om det skulle säga er något det är super bra ljud i dem men de är för stora för vårt boende nu (till makens lilla förtret;)
snart ska vi måla garaget*Pust* sen ska fönsterfoder på o när det är klart kommer foto=)

Köpte en gungstol till Fillen som är mysig att sitta i men tror han blir lite åksjuk i den;)


Mörkret kröp på och fick syn på dessa varelser på vår husvägg......
Syrsan är ju vacker det den hörs mer än syns......



En svärmare/Fly av något slag ca 2 cm lång men hittar inte sorten i min lilla bok....nån som har en aning?


och så dessa äckliga saker.....Tvestjärtar o många är dom i år:/ är det någg jag tycker är äckligt så är de dessa djur
Nej mot ett glas kallt saft o sen göra ett födelsedags kort till i morgon då vi ska på kalas=)
Ha det gott...svettas inte bort.....=)

5 kommentarer:

  1. BLÄH! för tvestjärtar! De enda djur som jag hatar mer är ormar och fästingar ...

    Men dina foton är fantastiska som vanligt.

    Kram, Gunvor

    SvaraRadera
  2. Tvestjärtar är urk! Jag skakar dynor här varje dag, vill ju inte sitta på dem! =( Sitter här i skuggan och myser med Molly, Mango och Laban (och sambon också, just det;)) I solen är det för varmt!

    SvaraRadera
  3. Ja tvärr kan jag inte skylla hjärnsläppet som jag fick på jobbet på värmen för den hade inte kommit till Ånge då... :)

    Jag sitter faktiskt på jobbet nu, jag jobbar första natten av fem denna veckan. Känns bra ännu så länge, vi får väl se på söndag natt hur jag känner mig då.

    Ser fram emot att se foton på huset!

    Kram
    Ulrika

    SvaraRadera
  4. Kul att se lite bilder, men insekter hade jag mycket väl kunnat vara utan. Speciellt den sista!!

    SvaraRadera
  5. Otroligt att Fillen är så lik min Simon som också har downs. Han är bara 6 år men bilden påminner mig så mycket om honnom! :)

    SvaraRadera