01 augusti 2008

vill ha annat väder

Vill ha lite annat väder nu är så trött på värmen dåligt mår man ialla fall jag. ont som tusan i musklerna antagligen saltbrist för man drukit så mycket vatten blir allt med extra salt idag + lite salta nötter.
Getingarna har börjat terrorisera oss!!! Sonen o maken livrädda o jag råkade ut för det värsta ajg vart med om(tror jag) i går satt i lugn o ro ute på altanen käne nått somstack till i foten vid mitt myggbett (jag är en sån som får stora sår utan att ens klia mig)
titta ner o såg en geting!!! se och smaka mig som dagens köttbit!!! hedrad är man ju för att man var läcker visste jag inte..... men fasiken vad ont det gjorde hade ont hela dagen la på ett plåster som snart lossnade av värmen.
så under sommaren har jag fått det jag klarat mig ifrån i 45 år..fästing *urk* o blivit sedd som geting godis*urk



Dagens händelse!!! partiell solförmörkelse ni missade den väl inte o glömde väl ej att se med skydd. tog fram kameran la solglasögonen framför linsen drog upp tiden till 4000 obländare 4
blev så här..fast hade ju vart bättre med ett bra zoom eller 500 mm typ hade 18-55 på så det fick duga ett litet minne ialla fall.
Ha det gott smält inte bort

7 kommentarer:

  1. kul att du fick ett foto på solförmörkelsen, det fick jag inte möjlighet till att kolla upp...
    Får väl vänta till år 2026 tror jag att jagläste att det skulle vara full förmörkelse eller nåt. :-)

    SvaraRadera
  2. Oj vilken läcker bild, vi var på stranden när det hela hände.
    Här är underbart i vattnet och luften, troligtvis något svalare än hos er, men dock varmt.
    Jag älskar sola och bada, men hoppas på lite moln i morgon (vill till skogen på kantarelljakt) Hoppas att allt är bra med er.
    Kram Maya

    SvaraRadera
  3. Ha! Solen? Det där är ju månen fotad genom en blå systemkasse. / T = Grannen som vet

    SvaraRadera
  4. Härlig bild!
    Själv så njuter jag i fulla drag av värmen på min lediga tid. Dock inte på jobbet!!!

    kram Sanna

    SvaraRadera
  5. Hej hej,
    Du skrev att du ville ha annat väder... det har vi fått, med besked!
    Det verkligen spö regnar här... hihihi... så bra för kantarellerna.
    Hälsa Gubben och Gratta han på namnsdagen :)
    Kram Maya & Chris

    SvaraRadera
  6. Stackars dig, usch för getingar. Hoppas det känns bättre nu.
    Nej, solen missade jag helt. Underbart foto du fick till, njuter av det istället tror jag...
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Finfin bild, här är sommaren slut och regnet har varit över oss till och från i ett par dagar nu.

    Hoppas allt är bra med dig och dina nära, kram E som börjar jobba idag.

    SvaraRadera