17 januari 2009

polis kontakt

ang. förra inlägget.
skrev ju till polisen fick svar och som hänvisar till att ringa dom när vi ser hunden/hundarna lösa. Mejlade tillbaka ett tack och en fråga om jag kan få en dirkekt linje för det kommer bli många samtal=)

Konstigt att det inte finns ett föreläggande redan på hanen för två polis anmälningar är redan gjorda för att den hunden skadat 2!!! andra hundar.
Den första hunden blev så skadad att han fick vistas någon månad på Djursjukhus!!
Men till räckligt många samtal så kanske det händer nått..... om inte annat kanske de tar sitt pick o pack o flyttar.....

Vaknade i dag snorig o hostig*blääääää* nu ska jag lägga mig i soffan för en stund och se om man piggnar till.... man kan ju hoppas=)
Ha det gott...

2 kommentarer:

  1. Bra iaf att du kommit så långt! Men märkligt ändå hur folk är... jag hade nog aldrig behållt en hund som skadat andra så pass! Så tragiskt... den hunden kan inte må nåt vidare heller, måste vara ett mycket osäkert o otryggt djur:(
    Har jag smittat dig via "sajberspejs" eller? Känner mig som en grottmänniska idag... håret på ända o allmänt ofräsch o snorig:)
    Krya på oss, kram Sonja

    SvaraRadera
  2. Ett senkommet tack för awarden Ejris! En fin uppmuntran som kom när jag behövde den som bäst!
    Krya på dig nu!
    Kram, Gunvor

    SvaraRadera