14 oktober 2009

Vaccination

Så nu har lillebror fått sin vaccination av svininfluensan eller som den heter den Nya influensan, känns bra för han tillhör riskgrupperna.
Nu är det bara resten av familjen kvar.

Många argumenterar mot att vaccinera sig jag ser bara fördelar
jag blir förhoppnings vis inte sjuk själv (som alla vaccinationer inte har ett 100% skydd så om man blir sjuk blir det en mild folrm) för Hur kul är det att vara sjuk?

jag kommer vaccinera mig för min egen skull men oxå att tänka på de runt mig, gravida mammor små små barn, gamlingar ja alla jag vaccinerar mig för att jag tänker på andra med empati men oxå en självisk sida jag VILL INTE blir sjuk.

Sista lunginflamationen jag hade (har haft 4) var jag så dålig att det tog 6 månader innan man var männsika igen!! allt smakade papper även om jag stoppade chili i munnen! och hög feber 39.7 i 5 dagar:/
absolut inte värt att ens chansa att må så igen!!

och med tanke på hur lilleman reagerade så känns det inte! den går snabbt!

Oj blev nästan som en politiker i "tugget" men anser nog att man kan tänka på andra just nu. Visst det kanske är uppskrivet i media MEN människor har faktiskt dött inte en inte två utan många runt värden ,men vad bryr sig vi i lilla sverige om hur många som dör i afrika eller ett annat fattigt land (ja jag vet att inte afrika är ett land men många=)

OCH en viktig sak till!!
NU är det OKTOBER!!!
alltså bröstmånaden tänk på bröstcancern lite o ge ett litet bidrag
varför inte förena nytta med nöje köp en god Geisha som ger lite av det till just bröstcancer forskningen

Ha det gott.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar