29 december 2009

Utskriven=)

jisses vilka mellandagar..nu har man firat lite annorlunda såna med...

Åkte in på akuten med hög feber sen några dagar o en sån värk i ena brösten att ajg trodde jag skulle smälla av.'
Kom in på sjukhuset och blev lite "kändis" jisses vad läkare som ville se undersöka.
det togs prover men en den ena o en det andra*pju

efter mycket om o men kom diagnos. Rosfeberoch blodförgiftning!! av en invändig böld??

Blev akutinskriven och fick en massa intravenöst pencillin, smärtstillande.
Puls och blodtryck gick från jätte högt till super lågt...
infektionsprovet visade när ajg kom in på 385....o de ska visst vara under 8....ehhhh
snacka om att man NOG är sjuk=)

Trött som en gris på sjukhus mat som är allt annat än människoföda SALT..välstekt till bränt:/ osv.
Och så i morse sa doktorerna att ajg fick åka hem*TJOHOOOO
hur fort kunde jag samla in allt..recepten på apoteket....paka sakerna....jäklar slog nog rekord i sånt med=)

Nåja hemma med dunder mediciner men kommer få ha värk o sviter kvar länge varnade läkaren. Det togs även ett blododling nått snånt för att se om det finns mer saker som bråkar med mig....:/

hemma Nytvättat hår(wonderful) i hemma dofterna tänka vad lite som behövs för ren o skär njutning=)
Nej mot lite vila har var turbolenta timmar o vila behövs
Ha så gott o god fortsättning på helgerna förstås:
Skriv gärna en rad gör en sjukling glad

8 kommentarer:

  1. Hej igen

    vi sågs ju vid entrén

    skönt att du fått komma hem till ditt o slipper gourmet maten på sjukhuset, se bara till o vila o ta det lugnt så det inte blir någe efterslängar på det.

    Kramar från oss

    SvaraRadera
  2. Härligt att du är hemma, tänkt jätte mycket på dig men kom på jag hade inte ditt mobilnummer :S Vilket jag trodde jag hade :S Har ju bytt bobil ett antal gånger och det ramlar bort lite folk varje gång :( men snart kommer nya mobilen som jag hoppas ska hålla lite bättre ..blev en Iphone :)skulle skickat en krya på dig hälsning..men det kommer här i ställer! Krya på dig och var rädd om dig
    Puss Maya

    SvaraRadera
  3. Jestanes va du varit med om...va gott att du e hemma igen..egna sängen ska väl sägas e guld värd
    Så sköt nu om dej..Maria

    SvaraRadera
  4. Välkommen hem - vilket avslut på detta året, hua:) Men tur att du redan är bättre;)

    Kram; Sonja

    SvaraRadera
  5. Stackars dig! =( Rosfeber har jag aldrig hört om, måste du ha så ovanliga saker när du blir sjuk? ;) Amanda hälsar också! KRAM!!!

    SvaraRadera
  6. stackars dig!! hoppas du blir riktigt bra snart! kram på dig och gott nytt år!!

    SvaraRadera
  7. Skönt att du är hemma igen! Min pappas sambo fick rosfeber för bra precis ett år sedan och har haft det flera gånger sedan dess men det hoppas jag du slipper!

    Kram!

    SvaraRadera
  8. Ojoj vilken pärs du går igenom...
    Krya på dig tjejen!

    Kraaaaam

    SvaraRadera