12 februari 2010

Lilla Loppan

I dag blir lilla loppan 3 veckor....
Hon växer så det knakar. under bart att få chansen o lyckan att följa denna lilla varelse. Tog naturligt vis kameran med mig o fick 2 foton när hon flinar..eller ja flinar för att det far runt i lilla magen=) ...
Längtar tills hon blir stadig i nacken för foto ideer jag har*hihihih* hoppas Mallan står ut att jag kommer farande mina lilla leksak.
Just nu saknar jag studion många små runt mig just nu men stå ut med stollarna runt så får jag vara utan studio..ska fixa en liten hemma för trevliga foto stunder istället.....
Saknar en blixt till..... ialla fall så här års sen kan man ju utnyttja ljuset från utsidan.....



Mor o barn.... så söta de är.
Vill fota dem alla hela famljen hoppas möjligheterna kommer snabbt mycket som ska klaffa...pappan vara hemma stora syster vara hos dom...ja...en del att tänka på alltså.

Mallan är brors dottern som jag fått underbar kontakt med sen hon blev vuxen=). Vi är nog ganska lika Inget skitsnack utan raka rör.... vi skrattar babblar om allt o inget o att man sen få chansen att mysa bebis gör ju inte saken sämre.

Att man själv inte fått den chansen att gosa nyfödd doften på sina barn är en sorg men när man få chansen så uttnyttjar man ju den....

annars..jo såret läker..men sakta*suck* 3 mm i veckan kanske..eh o såret är 1 kvadrat dm...torde ta tid... *innerligt trött på kompresser,alsolsprit o att få ligga som en kråka o sova*

o denna trött het..... blir så slut när man åker o handlar..åker bort en stund då måste jag vila lite efter det för att komma igen..eller kanske är det så att man gör för mycket under de stunder man orkar?..... huvudsaken är att feber håller sig borta och att man ändå känner lust för att faktist få saken gjord.... så får det ju ta den tid det tar....

Ha det gott..... skriv gärna en rad gör tanten glad....

4 kommentarer:

  1. Vad fina bilder du har i din blogg. Vilken liten sötnos. Mitt barnbarn har nyss fyllt 1 år, tiden går så otroligt fort. Längtar också att vintern ska ta slut, har tröttnat på att skotta snö flera gånger i veckan.

    SvaraRadera
  2. Man vill så mycket..så ibland gör man för mycket..känner så väl igen det..men en liten stunds vila mellan grejerna brukar hjälpa..
    Carpe diem..Maria

    SvaraRadera
  3. Ja du Ann du är bäst :D Jag älskar dej!!

    SvaraRadera
  4. Super fina bilder.
    O ja det är nog så att du gör för mycket när du orkar, jag tror du borde tänka tvärtom att göra mindre för då orkar du samla fler krafter för även det är ett jobb :)

    KRam

    SvaraRadera