27 februari 2010

Massor av snö....

Det har snöat ordentligt i vinter. uppskattad mäng på gräsmattorna är runt 50 cm. O vallarna som man plogar eller skottat är jätte höga.
Snön var hög på garaget taket och det kändes lite olustigt nu när de lovade blidväder.... Upp med gubben o storebror på taket för skottning.....
De fick turas om..för ena spaden blev skrot....

Lillebror ville oxå upp på taket.... muttrade en lång stund varför han INTE fick leka med stegen....


Äntligen..eller tja nästan en snöängel...(som jag har tjatat i vinter på att få en bild på en snöängel).. storebror behövde inte slänga sig på backen för att göra en utan luta sig mot en av högarna=)




Åh så var H*n här igen!!! lilla råttan...ysch! Ska inför skaffa några fällor i veckan för nu när det blir varmt vill man ju inte ha in den när man öppnar en dörr för lite vädring...
Det var sportlovs veckan kort o gott.....borjan kall slutet milt=)
Nu kan vintern ta slut för att våren ska kunna göra vacker entré
Ha det gott
Skriv en rad gör tanten glad!!!



5 kommentarer:

  1. Men liten råtta då, måste vara jättekallt om nakna små råttassar :(

    SvaraRadera
  2. Men jösses! Vad stor han blivit din äldsta son!!! Ser ut som värsta tonåringen. Massor snö är det, jag längtar till våren nu.

    SvaraRadera
  3. Hejsan svejsan...vikken läcker bakgrundsbild du fått till..med nya skärmen får jag se så mycket jag inte sett tidigare..söt liten mus i snön..ha det..Maria

    SvaraRadera
  4. Hej

    Hoppas allt är bra med er, snyggt lyft av bloggen o finfina kort igen, här har jag fullt upp så jag ahr inte hunnit men det kommer snart, håller på o tittar på en ny sida nu så det kanske kommer i veckan.

    Kram

    SvaraRadera
  5. Buzzador är toppen, jag har varit med flera år men nu var det ett tag sen jag fick testa något.

    Har något till dig i min nya blog!
    http://cia-b.blogspot.com/2010/03/en-award.html

    Kram Cia

    SvaraRadera