20 juli 2010

Fruntimmersveckan....

I dag är det Margareta...
Hipp hurra på alla oss=)

Jag fick en vacker liten phalinopsis av mina gubbar...o hund;P.....
Har några stycken och en har blommat sen i januari! tappade tyvärr några blommor i värsta hettan men 2 nya kom....De gillar verkligen det här huset att växa i=)


Var ute lite i blåsten! med kameran inte lätt när allt gungar av vinden men några bilder fick jag. Fjärilarnas tid är nu och har jag tur blir det fler foton av dessa underbara fladdrande saker....


Min JackManis Clematis blommar som ...ja finns det ord...hela hörnet på huset är ialla fall blått o i den massor med humlor o annat men blåsten gör det svårt att få vettiga skarpa bilder.....*suck*
PÅ gräslöken fanns den här lille gynnaren..en liten svärmare ..ska undersöka närmare vilket namn den har.....

O så några bilder på mitt lilla bus kryp....
"OM jag lägger mig i mattes väska kan hon inte gå utan att jag är med"....


"HAHAA jag fick ner han på rygg.....o den där Fillen ska man hålla sig väl med för himlars vad roliga saker som finns på hans rum....läskiga med men de får man ju passa sig för:/Brandbilen som tutar ÄR faktiskt läskig!
"
mmmmmmmm Mattes byxor får sig en omgång......


MEN..det var ett himla knäppande o blixtrande..ger den en omgång......


PIIIIP GNÄLLLL YYYL.....
matte lämna mig inte du har ju gått EN meter i från mig*YYYLL

det var dagens raportering!
Javisst ja...borsten klosaxen o lite öron tvätt åkte fram....det var som att kamma en ÅL!
ha det gott.....Skriv en rad gör Tova o Tanten glad=)

3 kommentarer:

  1. så fina bilder Ann. du är ett proffs. har Erik o Malin vart o hälsat på er ännu då? såå söt den lilla vovven är. kram.

    SvaraRadera
  2. Gud vilka bilder, både på blommorna och ert lilla ♥ ...hon är bara så söt.

    SvaraRadera
  3. Jag smälter som vax..jag tror jag kommer och stjäler henne..fnissfniss..Maria
    PS grattis på namnsdagen DS

    SvaraRadera