02 augusti 2010

Doft...

I trädgården doftar det ljuvligt just nu....

Luktärten tog sig fast jag tvivlade länge på det men den sprider sin under bara doft när skymningen kommer... En av mina favorit blommor. Tyvärr blommar den inte så länge och även om den doftar underbart så är det en ganska skör liten blomma...men den till hör sommar favoriterna ....
Det blev visst bara röda luktärtor av den blandpåsen jag sådde:/.... men förra året grodde inte någon av luktisarna så nästa år köper jag mer frö får att så så kanske fler färger kommer.....



här är oxå en favorit på doft fronten ganska oansenlig liten blomma som doftar mer än dess storlek...
Grekisk Lövkoja
den har jag i ampeln med mina häng petunior just för att de är så små men sprider en under bar sommar doft på kvällarna.....

Och hösten är på ingång:/....rönnbären börjar skifta i sin färg. vackra ja visst men de påminner oxå om att snart är mörkret o kylan över oss igen.
Visst jag älskar hösten med dess klara lite höga luft men samtidigt gillar jag inte mörkret o vinterkyla....

ute vräker regnet ner i dag men blir trött o seg, tur att det inte är så kallt iall fall men tråkigt för det verkar på prognosen att poolen kan vi tömma o låta gräset får lite luft istället....lite vemodigt är det att rusta inför den mörka årstiden:/ även om man vill njuta av augusti kanske en bit i september men tiden den rusar....
den rusar så mycket att man bli lite skraj.....Storebror fyller snart 16!..var väl i går vi kom hem med han=)...gymnasiekille o allt...........vi har vart gifta i 25 till hösten (kommer inte att fira mer än de närmaste, kanske ller bara ta en lungn o skön kväll....några veckor kvar är det ju men något större skiter vi i=)
nej ha det gott....regna inte bort o skriv en liten rad gör tanten glad=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar