28 september 2010

livets hårda....

Nu har man kommit en bra bit in i sitt liv...bara Fjuttig tid kvar innan man når åldern av 50 år och bara det låter ju lastgammalt...

Jag funderar faktiskt allvarligt på att ta ta i min BOM (boken om Mig)
Göra sidor om det jag undvikit eller inte haft lust till hittills ämnen som är jobbiga, känsliga....

men ändå värda att kanske lämna till efter värden på något sätt. Iom vinterns sjukdom så fattar jag man lever inte för evigt o när man är borta kan det finnas massor med frågor kvar främst för barnen..varför si o varför blev det så....

Ämne1: barnlösheten...

Missfall..... livet mellan hopp och förtvivlan....
klantiga eller elaka kommentarer man fått som än i dag skär som eld i hjärtat...

Ämne2: Min biologiska pappas död...

Står med fler frågor i dag 15 år efter hans död en del nytt har kommit o frågan är ljög han om sitt liv?
om Hans missbruk och att han aldrig växte upp (farmor städade åt han när han var vuxen ... Ja hon städade åt en annan son oxå..)
många frågor kommer antagligen förbli obesvarade om jag inte hittar någon av hans kusiner i livet men det ser inte så ljust ur på den punkten heller....

Ämne3: att äntligen få bli förälder=)

om tacksamheten att en annan kvinna var stark nog att lämna bort sitt barn till mig....
Om åsikter att välja ett annorlunda barn....
vad händer med barnen framför allt lillebror om vi går bort vilket vi ju kommer att göra även om det inte finns någon brådska... men vem kan/VILL ställa upp på han?

Som ni ser en hel del tunga saker att ta tag i..... föröka forska fram namn..få svar på frågor men oxå visa att den man tror inte alltid är den man trott.... kryptiskt jag vet men får vara så ett tag.. finns fler tunga ämnen men känns som dessa tre får ha priotet....
Nu är frågan upplägg på sidorna kommer ju bli en massa information.. rena stilen....dolda stilen...hm funeringar o funderingar=)

neee mot lite nytta...
funderar på nått höstigt till utsidan av dörren med....scrapp som tål fukt...vilken utmaning=)
ha en del alltså att göra....
Tjillevippen

skriv en rad gör tanten glad=)
77120

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar