30 december 2010

Sockerfria kondis saker=)

Pysslar ut det gamla året o pysslar in det nya=)
Har kollat länge over allt virkat som finns därute...o haft fingrar som inte vart med mig med värk i jobbiga skov...... Men tänkte nehepp jag vill virka.....köpte en bättre nål att hålla i o just nu är fingrarna med mig tänkte att jaaaa det är ju nu jag ska virke...ner på stan för inhandla lite garn...tittar runt lite på sidorna inget mönster ahr ajg för bakverken en del finns på nätet upptäckte jag efter jag gjort dessa.......Fnysss;)..... det ska i "fyllning i dem med set lite platta aut men missade höra om det finns i stadens handarbetsbutik..... men ska väl ha nått att göra nästa vecka med=)
De ska en lite tös få som snart fyller år...kan nog glädja henne lite oh ja..ska göra fler bakverk så hon kan bjuda på fika med=)......
När" bakandet" ska jag ge mig på såna där söta djur..aragumis eller vad de nu heter söta är de ialla falal=).......

För 20 år sen gjorde jag denna ängel varje jul har den sin givna plats...några tycker den är så fin o tänkta att aj såna ska jag fixa några o ge bort...men problemet är att ajg nu får göra den på frihand!!! o kolla lite på "orginalet" sen lura ut så kropp o kjol blir så bra som möjligt sen ska vingarna få en annan form...tror jag...det hela är stärkt i socker lösning....... Så nogot mönster kan Jag tyvärr inte dela med mig av...mna får klura o testa.....

Gott slut o gott nytt år på er...
vikar lite i morrn istället för att uppdatera här så hörs vi in på nya året....
Nyårskramar.....tjillevippen
Skriv en rad gör tanten glad=)

1 kommentar: