22 januari 2011

mormorsrutor

Ett enklare mönster än att göra mormorsrutor kan nog inte finnas..... tänkte göra en filt till soffan... inte så där jätte utan mer lagom.....=).....blått rosa o vitt men det går åt massor av rutor för man ska komma nånstans....kanske blir det ett lång projekt man tar några rutor då o då o gör nått mer emellan eller inte..... har lite på min önske lista.....
*fler handledsvärmare....
*virka en mössa....
*Virka en väska....
*göra fler bakelser....


Min lilla Ruthög=) 27 st än så länge men kommer behövas minst 100 tror jag*pju*....


O inte får man sitta o handarbeta själv heller.....Ont i hälen... så jag la upp mina fötter på en stol! perfekt tyckte Tova som hoppade upp o placerade sig galant......

tjillevippen!

jo mitt mat schema går bra...eh lite för bra kanske vägde mig i dag=)...jisses är allt jag säger nu får se hur det blir på onsdag när det gått en vecka....men det ser otroligt bra ut.

Kommer köra 2 hårda Fakir veckor, sen måste jag fixa till en vettigare matsedel som funkar bättre för mig,magen o plånboken=).

Gjorde pannkakor i dag...Kokos o mandel mjöl o det smakade potatis bullar*huuua* men vispade grädden var god*fniss* o lilla frysta bären surt men gött...


I dag fyller liten år...liten har en mamma som inte kan läsa hela sms eller mejl och vill inte förstå utan allt är då mitt fel...men jag har skrivit vad som hänt o sparat allt som skrivits mellan alla som vart inblandade som liten får när hon fyller myndig.... Sorgligt men sant ....

1 kommentar:

  1. Hihi... jag kommer ihåg när mamma virkade överkast i sådana rutor... det gick åt massor!
    Ha en härlig söndag!

    SvaraRadera