22 februari 2011

Garn....

 Inhandlade lite garn......  både ett litet tjockare acryl ett tunnare o ett mixat med lite ull.....
Sjukt roligt o kunna handarbeta igen med nya virknålarna går det riktigt bra=)....men måste hålla mig till lättare sakers å en tröja till mig själv kan jag glömma...det tyngsta som funkar nu är sjalarna..o de är ju bara hål=)




o så blidde det ett par tossetofflor under dagen..... 
Nu vill jag bara ha besked hur långa fötter*fniss* ungarna har...så kanske paket är på väg....hellre  ett nummer för stort än tvärtom:S.....får hålla tummarna....funderar att ta tjuren vid hornen...alltså att försöka sticka sockar på 4 stickor.....men hur fanken gör man en häl???*asg* var sjuk den lektionen i skolan (fakta är/var att vi flyttade o bytte skola o ingen lärare ville visa utan jag fick virka luftmaskor på meter*mutter)......


nepp tjillevippen nu ska jag kolla runt om jag hittar någe kuligt mönster..eller ide...eller...nått

3 kommentarer:

  1. När du stickar hälen stickar du fram och tillbaks på en sticka, sedan när du stickat det antal centimeter som hälen ska vara enligt mönstret, stickar du alla maskorna på alla stickorna:-)

    SvaraRadera
  2. Jasså så nu har garnmonstret verkligen slagit klorna i dig ser jag.

    :) Kram

    SvaraRadera
  3. Du får gärna byta ut länken till min blog till den nya :)

    //Kenneth

    SvaraRadera