17 mars 2011

taadaaa=)

det blidde ett par vantar....
inga större problem o tummen var ju ganska enkel. gjorde de lite randiga o 
Fillen sa...Snygga=)
de var perfekta till han.
vantar blir det säkert fler av ....sockor vi får se=)...
.
har vart o tagit prov på Fillen i dag....sist böjde han 2 nålar när de satt i armvecket!!!!
NU gick det som en dans o snabbt o precis i rätt ögon blick så lovade jag en glass...o poff så var blodprovet klart=)
sen till tandhygenisten...nja så där jätte samarbetsvillig var han inte då*fniss* men efter en del pillande o lockande så kunde hon putsa o pensla tänderna på han så nu är han snygg hela vägen=) 

Jag är skit skraj för tandläkaren o tyvärr så tycker de som jobbar inom tandvården att man är en mes!! ingen förståelse här inte.....
att de själva för 100 år sen gjorde så man blev dö rädd slår de ifrån sig skulle vilja ha en tandläkare som lyssnar på mig,,,,,,o min plånbok. 
det gör de deffenitivt inte på folktandvården här..

kom in med trasig visdomstand (några år sen)  jag sa dra ut de sa näää måste laga kostnad blev laga för att 2 veckor senare dra ut då hela tandskrället rasade ...
kunde ha sparat minst 800 kronor där men näää. 
 Det har vart fler incidenter jag säger si o de gör tvärtom!!  *stor suck*
det gör ju inte att min rädsla blir mindre....eller pulsen mindre den går upp bara jag går i närheten av deras lokaler....

nej mot soffan tror jag..kanske tar jag tag i garn o stickor.... får se

tjillevippen

2 kommentarer:

  1. Har du inte chans att byta tandläkare.?? Det är --SKA VARA samma pris- o jag har tom fått billigare hos min private.. Han resonerar fram vad som blir bäst i längden.. JAg fick in min gubbe hos honom också efter att han fått lagat o grejat på folktandvården,, o sen höll det inte. Bara 5000:- fattigare på de besöken. Nu har blivit hur nöjd som helst efter genomgång o lagning av det som behövdes på en 74-årig gubbe..

    Vilka fina vantar det bidde.. T o m tumme...Synd att man inte kan sticka nya tänder- det hade blivit superbra??
    Kram Ninne

    SvaraRadera