05 maj 2011

blää väder

Nu måste det banne mig vända...vädret alltså! 
vi hade nästan sommar i april o nu nästan vinter:/.
Vinterjakcan åkte fram igen fille fick på sig mössa....
det har snöat o haglat flera dagar i sträck. 


Tack o lov har det inte legat kvar..... Bilden är hagel ute på vår "skrap"matta på altan...

men kommer ihåg Maj -93 kan vart -94 .....
 jag jobbade i alla fall på Unga örnar i Eskilstuna vi bodde ute på landet. vi hade haft jätte fint väder och potatisen o fröna var satta..... vi vaknade upp den13 maj till 2dm nysnö!?!? 
Jag vågade inte åka till jobbet för sommar däcken var på...
hade skojat dagen innan med ombudsmannen att han hade vart lat o fortfarande hade vinterdäcken på.......
vem skrattade den morgonen;)....

Nej fy Maj ska vara lite försommar kännsla..inte 25 grader varmt men lagom...=)...Ni vet jag gillar ju lagom=)

tjillevippen
skriv en rad gör tanten glad..... ser ju att många läser=) tack för det!

3 kommentarer:

  1. Säger detsamma..vinterjackan fick åka på igen..jo mopeden e ett hjälpmedel jag fått "låna"..så bra när inte benen vill bära..ha det..Maria

    SvaraRadera
  2. Ja, vilket lurendrejeri... först få oss att plocka undan våra varma kläder för att sen frysa ihjäl oss och våra fina planterade blommor... :S

    SvaraRadera
  3. Vi har ganska kyligt i skoggan, men strålande sol :)
    Woro och Per är på besök hos oss :)
    Så kul :))
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera