29 maj 2011

Morsdag!

I dag är det alla mammors dag!
Vi firar med lite tårta men i år blir det mumsig"efterrätt" till kaffe på eftermiddagen. Köpte Jordgubbar i går hoppas de smakar lite sommar med. Väntar ju på att de svenska ska komma så vi får njuta av sommar på ask.
Ja vi har faktiskt lite gubbar själva med.
Firar men Min Mor o far som kommer över......

En sån här dag saknar jag våra OlderMödrar...som Mormor och Farmor.
Jag hade tur att ha dom med i mitt liv tills jag var över 30. båda blev gamla o träffade 90 med några år.
 Mormor Olga Johanna blev 99½ sen gav hon mer eller mindre upp. mormor dog 2 dagar före Brorsdotterns födelse för 16 år sen. Mor o jag hade tänk att försöka åka upp med vi hann inte......

Farmor Elna levde de sista året med total afasi:(. hon kunde inte skriva eller tala så hon gav nog upp lite hon med men Åhh vad jag saknar henne. Farmor dog den 14 januari -95 hon hade precis fått reda på att vi skulle adoptera. Begravningen var samma dag vi skulle på läkarundersökningen så vi kunde inte åka på begravningen...tror  ändå hon förstod vi skulle ju få barn=) december samma år kom ju Storebror....

♥Farmor ....Mormor Ni är extra närvarande i tankarna i dag♥

tjillevippen
Grattis ha en bra dag alla MAMMOR!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar