22 juli 2011

Blixt o dunder....

det började mullra vid 21 tiden i går kväll....sa till storebror du o jag drar till fiskehamn o glor på lite blixtrar o jag tar med mig kameran........ långt på mot horizonten slog blixtrarta till men de kom närmare o närmare...vi bslöt att lämna precis inna hel***t bröt ut.....jisses säger jag bara . En knall kom när vi satt i bilen på väg in mot stan Flash o kaaabaaaam!
o då kom regnet......
vi kom hem o gubben o jag satte oss i soffan en stund innan sängen...o det blixtrade i ett..... hade ju sett på SMHIs radar inna vi stängde ner datorer o tv att det kan bli värdens väder....... 


 Radarbilden är från kl 2 i natt.....


o det blev det för blixt o dunder höll mig vaken nästan hela natten*gäsp*
vid 3,30 i morse var ajg tvungen att sätta mig vid fönstret o glo ut en stund det blixtrade o smällde en del nära nära andra en bit ifrån men jisses...... länge sen man upplevde ett sånt åskväder  o nu tar det säkert ett tag till nästa gång o fick ajg nån blixt på bild....nope får önska mig fortfarande men man har ju photoshop....=)


en önske bild från hamnen med en vacker blixt.....men det får fortfarande bli en önskan;)

tjillevippen..... Nu kaffe...o föröka få igång tv´n...datorn går....telefonengår..men inte tv´n*suck
allt var utraget i går o bortkopplat så det är nånstans på vägen hit det strular*mutter.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar