05 juli 2011

plockar o donar o funderar vidare.....

plockar o donar lite...i förråden o matkällaren...in med nya flaskstället jag köpte på loppis för en 10=)... o dit med saften.


(Du vet väl att om saften ligger ner o sylten står upponer o burken vid förvaring kommer inget syre in alltså ingen mögel eller annat läskigt=)...det lärde min mormor mig när jag var en så där 15.......Alltså i förrgår;)......


funderar vidare på det här men en matblogg.....
amerikansk mat är ju god det jag har provat=)...fick en kokbok av en usa vän mef sydstatsmat o cajun....måste fundera vidare....


en helt annan inriktning slog mig...Kajsa wargs kokbok........Hur man stufvar en tupp...i dagens stil*hahahah
Marianne har kollat den bruna maten*cooolt* jag har ju recepten men då från 80 o början av 90 talet...kan ju iof va nått....




 o Marianne tur det finns funlight (fast får en jäkla halsbränna av den:S...men finns ju färska bär o frukter...ska testa glassmaskinen när jag får in burken i frysen*asg* det var lite trångt där..eller ostädat!!..... 


nej går inte o sitta här längre...plocka dona o få in glassburken för kylning*fniss.... återkommer om det....


tjillevippen

4 kommentarer:

  1. Den där boken har jag också liggande - sanslöst rolig men också bildande läsning.

    Kram, Gunvor

    SvaraRadera
  2. jag vill se mera från denna bok starta en matblogg, eller lägg ut några recept,GUNVOR har tydligen en lika dan bok hon också,,,, 2 st i Sverige

    SvaraRadera
  3. http://mattsjansson.blogspot.com/2011/05/jag-ar-galen-i-gammla-kok-bocker.html

    kolla in min gammla bok

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig kokbok du har :)

    SvaraRadera