21 juli 2011

ruskväder.....

Vet att det måste regna på sommaren för att allt inte ska bli gult o dött....men alltså måste det regna lite varje dag...vara kvavt o läbbigt?? Nu har gubben semester så nu vill jag ha lite sol....värme (lagom;).


Kom på mig själv sen vi slutade röka (9 månader sen hejja hejja) så är vi inte ute på samma sätt...alltså 100 ggr dag för ett bloss.regnar det ja då blir man liksom inne....man glömmer vattna!!! de blommor som växer under tak:/..... o man glömmer titta o njuta av de blommor man har i rabatterna.... tog mig i kragen fotade några av dem  på baksidan av huset...det i framsidesrabatten får ajg ta annan dag...man ska ju inte slita ut sig;)


 har en röd o en rosa ros.......
här den röda;)

 Har en svart stockros 
som växer o blommar nått otroligt!
trodde inte den skulle komma i år för den har blommat i 2 år...... lycka!



Lavendel!!! 
njutbart jag hade tänkt att göra lite lavendel socker till vinterns bak...eh kom av mig lite med diabetesen:/..... hinner kanske rädda en eller två blommor;)
har fler blommor daglijor 2 sorter men de har blivit så fula av regnet:S.....har vindruvor..får massor i år:)...har björnbär....en underbar klematis som nu blommat över*suck* säkert lite annat oxå men inte som gjorde sig på nån bild=).....




jo var nere o tog prov i dag.....o fick provresultat...suck men inte från det provet som va först utan det några veckor senare men inte alla prov var med här...här var det bara diabetesen alltså vilka typer...NU väntar jag på att få träffa öga mot öga ha med mig lilla listan med mina krav*fniss* 
Har i alla fall ett bra blodvärde=) 138 det är väl inte så dumt va?
fast sockret var ju inte så där lysande men det visste jag ju....kommer få jobba lite med det.... det är bara gilla läget....


tjillevippen....

1 kommentar:

  1. WOW 138 i blodvärde är ju toppen...
    Vackra blommor ni har i trädgården :)
    Kram Maya

    SvaraRadera