19 juli 2011

Semester.....

Snart är det semester..ja för gubben då förstås..jag hoppas på nån slapp dag*fniss* kanske äter vi ute...eller nått trevligt. 
Vi kommer vara hemma för diabetesen ställer till det lite framför allt för att sockret hoppas som en galning inte så lågt men upp.... o åh då blir jag aptrött:/. små utflykter får duga.....
(bild från nätet)
Semester hängmatta eller fara runt??


Kommer ju ha mitt roliga...läkar besök mm...... i morrn telefon tid för provsvar jag tog för över en månad sen:/ har fått svar på några av proverna men inte alla...... 


o måste säga att jag får jäkla ont i musklerna av en av meducinerna:(....
känns som jäklig träningsvärk ...i morse gjorde ögonlocken ont...*suck 


måste få rättvisa på alltså jag blir mitt gamla jag igen....hur nu det var? har glömt;)


väntar på att ögon mottagningen ska höra av sig.... så jag kan få beställa nya brillor.... borde ju få tiden några veckor innan man ska dit....så det borde va dax för ett brev....


det funkar ganska bra men är ett jäkla pysslande o kolla socker i saker...mussli är en produkt de kastar ner socker i..... tur man kollar..... o man ska ju vara lite extra försiktig så här under "inslulin inskolning".
.tyvärr har en del svårt att förstå att tiderna vid mat o mediciner är viktiga:(...vilket är en småsak men apjobbigt.....




bäst att lyfta rumpan för att sortera lite underkläder som fått sig några varv i tvättmaskin o tumlare.....


tjillevippen....

2 kommentarer:

  1. Tja

    Hoppas ni får en slapp semester och att vi kan träffas över en god bit mat någon dag. Har själv 4 skift kvar nästa skiftcykel, puh

    Kramar

    SvaraRadera
  2. ta det lugnt , socker fritt är ordet nu jag håller med , det är socker i allt

    SvaraRadera