29 augusti 2011

snart ny månad...Höst??

Snart står September och knackar på....jisses vad fort den här sommaren gått....


I lördags passade vi på att grilla för vi hade varmt o skönt ute....mor o far kom över ... 
 Kolla hon vid pilen(bilden är klickbar)
hon kom som ett skott när storebror gick från bordet......

Lillebror rensar alltid fatet........ MUMS med mat ....


gott att få Grilla men framförallt äta ute....det smakar så mycket bättre.  men tror jag inte ska packa undan grillen i vinter utan kanske kunna göra nått när ute men naturligt vis äta inne..... fast en grillad korv om det är lite snö ute smakar ju gott det med.... men jag vill inte ha en snöflinga i år....det kan hålla sig på plussidan hela vintern för den elräkning vi får om det blir apkallt....den är allt annat än kul:/...


I dag är jag solo i huset ( jag o Tova förstås) ungarna går ju i skolan de är inne på andra veckan o gubben har första dagen efter semestern...... ganska skönt men jag är inne i en period "svårt-att-få-röven-ur"..... måste skärpa mig...Lillemans rum ska fixas...nu....okej...snart.....


tjillevippen


ja visst ja...köpte några nya blommor...i lila nyanser....den kom ner i jorden...och de som fanns där flyttades till framsidan.....köpte några pärlhyacintlökar o snödroppar...ska nog ha nån mer lökväxt till baksidan med det är så härligt på våren när de kommer upp......

1 kommentar:

  1. hallå där. Tack för titten och nu kan jag berätta att ormsalvan köpte jag i en av hälsokostaffärerna som finns. (tror att det var Life) annars tror jag nog att apoteket har den.
    Kram annette

    SvaraRadera