30 december 2011

75 år

Min pappa skulle fyllt 75 år i dag! men han gick bort redan för 14 år sen.



vår relation var nog som många skilsmässobarn från slutet av 60 talet, några år så var kontakten usel men jag tog upp den själv när jag var till blev tillräckligt gammal för att säga i från.


Jag flyttade upp för att lära känna hon ordentligt..oh det gjorde jag....jag lärde mig att min pappa var alkoholist som han själv aldrig erkände.
Skulle kunna skriva hur mycket som helst om hans sjukdom och vad den gjorde mot oss alla runt om. En alkolist är sällan solo om sin sjukdom!


Alkoholen gjorde att hans sjukdom gick fortare..... 


ibland blir jag så jävla arg på dig för du lämnade bara frågor, och oärlighet! men du var ändå min far!!
saknar dig!

I morgon är det nyårsafton snart ett nytt år.... Ett år med många förväntningar på ett år där vi hoppas vi får vara friska...Inte behöver tänka på Sorg men många gamla runt så vet man ju aldrig. 
Ett år med glädje vill vi ha.
Jag ska Njuta av min underbara familj....skratta läppen av mig av bus=) blir duktigare att motionera;) jaja o så de där gamla vanliga nyårslöftena....fast slutat röka är ju fixat=)..bara resten av alla löften kvar.....o de är måååånga*fniss*
kram på er !
Gott slut om vi inte hörs förren en bit in på Nya året!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar