09 januari 2012

testar...

Kan ju inte låta bli kameran o brist på motiv som sitter still (nåja lite mer än dessa)
så då  "jagar" jag fåglar....
Domherren har vart på besök länge nu men så fort jag öppnar dörren så poff borta....spelar ingen roll om jag stål blickstilla en lång stund de är som bortblåsta.
I dag var de inne hos grannen....jag smög ut o drog upp isot(2000) för att få en snabbtid=)
o lyckades fånga dem på bild=)..... ska man fota fåglar behöver man ha dem på närmare håll med den glugg jag har .....
 Fyllde på mat o en tofsmes hastade förbi.....
 Talgoxen tjatar på blåmesen ......."försvinn"

 o dessa underbara fåglar! jag bara älskar dom
det är 3 par herrar och fruar här. Synd de är så skygga....och att det är så kallt ute man sätter sig inte ner långa stunder då får man pack på sig kläder....
Domherre och en liten siska.....
han hör slutaren i kameran...sträcker på sig för att se om jag är ett hot.... Jag skulle behövt stativet men vågar inte lämna min plats för att hämta det då rymmer de igen.....

tjillevippen....


3 kommentarer:

  1. Så fina fågelbilder! Nu blev jag sugen på att gå ut med kameran ...

    Kram, Gunvor

    SvaraRadera
  2. Fina foton... Vill också ut och fota, men hur ska jag få min tid att räcka till?

    SvaraRadera
  3. Älskar att kolla på dina bilder. Du är så duktig.
    Synd bara att jag inte är lika duktig på att kommentera...
    Men nu fick du en iallafall.
    Hoppas din födelsedag var kanon fastän förkylningen.
    kram

    SvaraRadera