13 mars 2012

ortoped besök

Så var dagen kommen för att besöka ortopeden och förhoppningsvis få hjälp o bli smärtfri....det sket sig så att säga:(.


har nått som kallas impingement syndrom fas III ..... en liten tunnel som en muskel ska gå i är för trång och då uppstår värk.
De flesta får detta pga av ett trauma o så finns såna som jag det bara dyker upp:(....det kan även upp komma av diabetes!!...HUR länge har jag då haft det??(diabetes alltså) antagligen flera år sen kom blodförgiftningen o stängde ner den lilla funktion som bukspotten hade*suck*


Fick en bedövningspruta i ryggen/axeln och han kunde koncentrera att jag hade en hög smärttröskel.... de flesta tycker det gör apont med sån spruta o jag knappt kände den;)...... sköterskan kom precis när han var klar o sa VA...trodde jag skulle hjälpa till o hålla i dig....( nackdelen med så hög smärttröskel  är att jag går för länge innan det gör ont o sen söker för saker*suck igen*samtidigt som läkarna säger att när jag har ont så har jag verkligen det.....


 tyvärr gav inte sprutan det resultat man ville uppnå:(.... smärtan blev något bättre under en kort stund men rörelsen var ungefär detsamma. En operation på studs blir ungefär samma resultat dvs nada..... 


NU återstår först lite sjukgymnastik den kan hjälpa något för värken (hoppas hoppas) sen ska jag o farbror doktor pratas vid igen o se om en OP eller vad som blir nästa steg......


Himlans otur alltså jag som hoppats blir super i armen men ack så blev det nu inte*stor suck*
bara att konstatera jag är en gammal kärring;)


det var min dag.....
tjillevipp
ps...åh suchi till middag...... ville ha någe riktigt gott o nyttigt o trösta mig med;)

1 kommentar:

  1. Fy vilken otur du ska ha då räcker det inte snart, verkar vara fler o fler som får en massa krämpor är det ett tecken på ålderdom eller fel hantering av våra kroppar?

    SvaraRadera