18 april 2012

ångest

tandläkar besöket gjort för denna gång och som vanligt är det akut när jag går:(


tänk om jag hade haft denna från början en omöjlighet för hon var ung=) men hon såg att jag hade en rädsla stod visst i papperen hon trodde det berodde på sprutor....


jag sa att hur sjukt det än låter så kan jag inte sätta fingret på mitt fruktansvärda obehag... det är inte sprutor kanske inte jublar över dem men inget speciellt obehag....borren tja rolig är den väl inte ... men situationen den är ap-äcklig-obehaglig
Jag tror min skräck härstammar från en fruktansvärd hårdhänt tandläkare i mitten på -70 talet då jag hade tandställning. Kan inte minnas att jag hade sån skräck då....eller har nått hänt tidigare nått jag undan trängt från min huvud???
skulle behöva hypnos för att kanske se vad som hänt....o så blir det en kostnads fråga igen:/


ja tanden drogs för den gick inte att rädda .... har ont i dag som jag vart i slagsmål;)..lite svullen i kinden men stel i käk gångjärnen=)...blir nått lätt tuggat idag*heheheh och ONT i varje muskel jag spände i går.....lillfingret o lilltån klarade sig resten gör ont.....


tjillevipp

4 kommentarer:

  1. Om du bara visste hur jag känner igen det du skriver! Jag sitter just och väntar hos tandläkaren. Går varje år, och han är fantastisk. Dessvärre har jag många problem med mina tänder, så den här ångesten infinner sig alltid. Det känns i alla fall bättre om en stund...

    SvaraRadera
  2. Förstår precis jag har haft tandläkarskräck så länge jag kan minnas

    SvaraRadera
  3. Usch ja. Det där med tandläkare... Jag minns min första lagning när jag var barn. Då tyckte jag att det kittlades...
    Nu toksvettas jag och mår dåligt innan jag en kommit dit. Suck...

    SvaraRadera
  4. usch då...själv har jag ingen tandläkarskräck men förstår dem som har.
    kram på dig annette

    SvaraRadera