01 april 2012

Poddar hit o dit

Har kollat sen starten på #AdamLive på 3 an där tjattras det en del o att lyssna på deras podcast varje fredag ..har inte kommit dit än=)....


O så fick jag för mig att fixa ett twitterkonto....har hittat flera stycken som jag vill följa o ibland får man även ett svar vilket är jätte kul....


Jo och så kom ett tweet jag tänkte att det här klickar jag vidare på....
Tweetet var från Jenny Strömstedt (hon på tv4 god morgon) hon skrev att lyssna på henna o Carina Bergs pod.....jupp o jag klickade...lyssnade o fnissade=)


De tog upp att deras gubbar som barn hade blivit skrämda av ryssen ( de är ungefär årskull med en annan)....att skrämmas med att om du inte gör si eller så kommer ryssen kände jag inte igen..kanske var familjen inte så rädda för det röda....
Däremot fick man höra att om man inte åt upp maten skulle den skickas till Biafra!!


Jag 5-6 år bodde ett år hos farmor o farfar var en unge som åt allt o lite till..men ju st den här dagen var det nått jag inte gillade kommer inte ihåg vad men det var pannkaka som efterrätt.
 En av farmors grannar kommer in o så mig sitta o stirra i tallriken o på den mat som låg där sa att om jag inte åt upp kunde ju min mat skickas till Biafra....
Jag visste ju inte vad det var för något utan frågade o antagligen visste han inte heller så där 100 på vad det var men ett krig o svältande barn syntes på TV...o viss de där barnen med stora ögon hade jag ju sett....


farmor brydde sig inte så mycket om jag åt upp jag hade smakat o det var huvudsaken(förståndig farmor hade jag=)
hon satt fram pannkakorna på bordet o jag for iväg efter ett kuvert ....
jag  la i 2 pannkakor skrev några bokstäver på kuvertet o gick ut o över den lilla grusvägen där den stora postlådan stog där man la in post som skulle sändas iväg...


Då kommer farfar hem från jobbet frågar vad jag lagt i brevlådan om det var något till mamma o lillebror...Neee sa jag har skickat pannkakor till barnen i Biafra sa jag..... farfar skrattade åt mitt påhitt.....


Historen glämdes bort till då jag lyssnade på podcasten från strömstedtoberg....även om farfar påminde mig när jag var runt 18 om mitt påhitt......
twittrade det till Jenny o så var min lilla historia kortad men ändå i Expressen i Jennys Lördags krönika=))......


Vill du lyssna på podcasten? HÄR FINNS den en ny var onsdag tror jag det var......
o till Jennys Krönika??  HÄR Exressen


Tjillevipp!
ps har lite otur just nu....efter mina Prendagar så skulle ajg lägga i en maskin tvätt o PANG värdens ryggskott (längesen) men jäklar vad ont o man kan ju inte göra nått.......SUCK!

1 kommentar:

  1. Kul inte det där med ryggen förståss utan pannkakorna

    SvaraRadera