28 april 2012

trädgårdsarbete

ja man måste ju..ibland;) jobba lite i trädgården med. Solen sken på morgonen och jag blev sugen på att kolla in lite nytt grönt...hade en ide som jag ville se om det fanns något till.... så familjen drog in till Nypan o bland alla människor!! för det var många så hittade jag lite nytt o sött till trädgården. Fin Gullviva hoppas den sprider sig fin i sitt hörn, backsippa, persilja en nu Julros o en bolltistel, smulgubbar och några nya jordgubbesplantor blev det...ska ha en Marton med men det fanns inte just här så jag får kolla vidare....


Sen jobbade jag o gubben undan lite i vår lilla trädgård i solen men så kom molnen:/....
Fillen skulle ut o gunga o PANG!! gick snöret till gungan sönder.. jag fixade upp den med nytt band men sitta på gunga skulle han banne mig inte!! livsfarligt ju;)

Nu måste värmen komma tillbaks i kroppen*brrr

tjillevipp

1 kommentar:

  1. Ja även om det är skönt i solen och speciellt i lä då så blir det kallt i skuggan, in o värm dig nu ha en trevlig helg o glöm inte o laddade batterier.

    SvaraRadera