15 oktober 2012

acceptera ett NEJ!


råkar ofta ut för att folk frågar om de kan fylla på vin...eller öl....Nej tack säger jag.....ofta kan jag "skylla" på att jag har bilen.... men jag dricker alkohol så sällan anser mig nog galen ändå och inget jag saknar. Jag kan ta ett liiitet glas likör tycka det är gott men det får sen vara nog.
varför ska det trugas....liite kan du väl ta?...kom igen......
men herregud måste man höja rösten?
 NEJ tack jag vill inte ha för Vin smakar surt skit och jag vill inte ha!



Jag älskar bröd!! ..... jag är en bröd ätare!
men jag blir fet som en gris!! av bröd jag vet jag föröker verkligen att inte äta men så dyker kakfaten upp under näsan....ta en till....man tycker att jo en kan man ta..så fort man svalt kommer kakfatet där igen......ääääääät meeeeeer.
Nej tack jag tänker på vikten kan man ju glatt säga (fast man kämpar som en idiot att inte rulla runt)...jo det är klart får man ju till svar...men eeeeeeen kaka till....ehhh??

varför ska det trugas? varför ska jag behöva göra en utläggning på 54 sidor varför jag inte dricker eller vill äta mer !??!!

o så får man då Diabetes! alla har hört på nyheterna att det sprids som en löpeld..... JA det är dödlig om man missköter den! inre organ kan lägga ner....ögonen kan förstöras och mina nervtrådar i fötterna kan förstöras o man får amputera..... man kan hamna i koma om sockret i blodet är för lågt eller för högt

(att det far skytterltrafik på mätstickan beroende hur man mår...vad man äter fattar få)
att man inte kan hoppa med maten hur som helst någon timme senare visst men då måste jag äta nått..förstöra min matlust.... jag berättar mina rutiner acceptira dem!


Jag kan äta en bulle men då måste jag välja bort något annat ... jag väljer själv när jag vill o kan! oavsett det är drickbart eller ätbart!

Jag kan ta mer insulin men på vilken bekostnad? Insulinet som i dag finns är igentligen lite fel i sin struktur mot det insulin vi själva tillverkar. Har man ingen tillverkning blir insulinbehovet stort ändå. att slarva jämt med maten gör att kroppen far därefter..... för mig är det lätt...jag avstår en del o kan njuta av annat=)

Så om någon säger NEJ acceptera det! 
tack
tjillevipp!





4 kommentarer:

  1. Bra skrivet. Jag har förstått. Hoppas andra kan göra det oxå. Kram Eva Sandgren

    SvaraRadera
  2. Så himla klockrent :) det här inlägget är det bästa på länge som jag läst detta skulle till och med bli veckans hiss :)

    SvaraRadera
  3. Hej,kan du höra av dig har lite info om släkten.Jag har tappat bort din email!MVH Ann-Cathrine

    SvaraRadera
  4. Så himla bra skrivet, håller med dig fullständigt, varför ska det tas för givet att man vill ha mer eller att man dricker.
    Varför måste man försvara att man tackar nej till alkohol? Skulle finnas pins med"ingen alkohol för mig" eller" ingen kaka tack" :)
    Kram o trevlig helg

    SvaraRadera