11 oktober 2012

oroligt / otryggt

Att vi är inne i en lågkunjuktur kan väl inte gått någon förbi.....
läser just nu aftonbladet o SSAB varslar 450 personer på de tre orter i ...  Ruggigt!   de anställde folk för bara något år sen som nu sitter löst igen..unga som precis kommit in på marknaden.
Min gubbe jobbar på "bruket" han sitter nog ganska säkert fast säkert kan man sitta där i dag? Han har ialla fall 15 år kvar innan vi ev kan tänka på pension.....
Men lider med de unga....Sonen 18 kommer han få jobb? Han har själv insett att det han utbildar sig för kanske inte blir aktuellt i första hand men han säger inte att han minsann aldrig skulle jobba i vården..så det kanske finns hopp.....


tjille vipp

2 kommentarer:

  1. Ja fy det är inte lätt idag på arbetsmarknaden. idag har de inge betydelse hur bra utbldad eller hur länge du jobbat så fins inga garantier längre o speciellt tuff är de ju för dessa då som inte har utbildning...

    SvaraRadera
  2. Ja här får vi första officiella informationen klockan 13.00

    Jag är också glad för att sonen inte har några fördomar, utan kan tänka sig att jobba med lite av varje.

    Det känns bra med tanke på utvecklingen i världen.

    Vem vet jag kanske också får fundera på annan sysselsättning.

    Man kan aldrig vara helt säker även om jag har många anställningsår bakom mig och gör ett jobb som anses vara kvalificerat.

    Ejris gubbe

    SvaraRadera