21 november 2012

grånyans

vädret är just i i en grå nyans, knappt märkbart om den är mörk eller ljus grå.
Solen var framme i går de 5 första minuterna på doggy walken sen gömde den sig....
jag skulle ju baka hade jag tänkt.....men glömde!?! saffranet så det fick skjutas på några dagar, hinner nog ändå får ju inte äta så mycket sånt men doften av nybakat bröd det slår det mesta. o mina gubbar gillar det ju o snäll mamma o fru som man är ... ;)
Ska göra en stor sats rullrån till Mor o far det bästa dom vet men inte bakar själv o det kan väl glädja i allt skrutt runt omkring.

Funderar vidare på våra dagar i januari tror jag kommit på hur vi ska göra och om det värsta händer.... gäller ju vara lite beredd på allt känns det som...

snart lunch dax. rotfruktsoppa rester blir det i dag=)
till mig o gubben som nu är ledeig några dagar igen=)

tjillevipp

1 kommentar:

  1. Vad har du för recept på rullrånen? Kan du skriva det åt mig :)
    Kram

    SvaraRadera