07 februari 2013

Norrlänningar

Norrlänningar är nästan hela bunten av förfäder*hahahaha utom några ....

har forskat lite på min mormors sida o haft sån tur att när kyrkböckerna på nätet tar slut så finns det andra som forskat på syskon till mina ana..... har hittat en hög med nya gubbar o gummor.
Det finns rötter från Ångermanland men även i dagens Jämtland o södra Lappland.....o en o annan finne. ( att lägga i högen hopkok valloner o tyskar)

det slår mig att släkten inte finns som koppling nånstans bak i tiden..farmors o mormors då.... de är från ungefär samma ställe men de har undvikit varandra*hahahah* kanske kommer kopplingen när jag går igenom syskon o så för det är bara rakt neråt just nu.....

Funderar lite om att lägga ut forskningen på nätet.... men såna sidor kostar om man ska ha in alla namn i alla fall..... ska man ta en sån sida o de som vill se får betala lite? mina ekonomiska möjligheter är ju rätt små....
men släkten får betala en lite summa om man vill veta eller är det fel o tänka så??
på en sida kan man bjuda in vilket är smart då kan ju de som inte vill vara släkt längre(för finns de som bevisat det:() inte heller få tillgång o se hur det ser ut bak i tiden.....
eller ska man skriva ut buntar!! för det blir det med alla namn o sen få de som är intresserade betala per bunt*hahahahahah jisses
men ändå en viktig fråga....för släktforskning är inte gratis precis..... o vill man inte dela mina kostnades så kan de ju köra sitt eget race..om de vill..eller nått..... jisses vilket svammel..... kan ta det där med att såra ..djupt en annan gång!

tackohej för i kväll..... nu soffan en stund innan sängen tror jag...

en tanke till.... kanske är det inte så konstigt att jag känner mig så hemma som jag gör i dessa omgivningar som jag gör... kan vara släkt drag*hihihih* tur att mannen i huset gillar omgivningarna med**

1 kommentar:

  1. Ja att dela på kostnaden för de som är intresserade tycker jag verkar vara en bra ide.

    Tack för senast alltid lika trevligt o vara hos er

    SvaraRadera