06 april 2013

Fönsterfint.....

lessnade på de mörka vintergardinerna...hade köpt nya vita spets saker men hade ingen kappa som passade så det fick bli i gardinkrokar som man hade på slutet av 80 talet=) Blev i alla fall lite vårlikt i vardagsrummet.... O jag behövde få tankarna på något annat...... Gubben jobbar eftermiddag o då har jag ingen att slänga ord med ungarna är ju knäpptysta... Storebror syns knappt o lillebror ger inte den respons man kanske behöver för att prata bort tankar....han e go på andra vis.
vitt o blått in fönsteren o snön Nästan!! borta=)

tog mina orkideer o vattnade igenom ordentligt o dammade av bladen nu står det ett tag igen. Tyvärr hade en av dem sagt upp sin plats på fönsterbrädan men upptäckte ny blomstängel på en annan=) o min november kaktus som mamma köpte åt mig för några år sen blommar!!


Känner mig nöjd utsidan får vara tills man kan står ute.....utan att frysa rumpan av sig;) har fler fönster men dessa kändes bäst att få iordning nu.... köket får kanske sin dos i morgon eller så=)....o sovrummen får nog vänta någon vecka eller två.....

Sover uselt på Morgonenkvisten .....(jag som normalt älskar sovmornar)... blir nog bättre efter begravning men funderar på hur fanken människor är funtade....
finns någon låt tror jag....."ge mig blommor medans jag lever! den stämmer så bra ....nämner inga namn de är inte värda att nämnas..... mer om detta kommer säkert någon annan dag...kanske....



2 kommentarer:

  1. Ja det är tyvärr så att vissa försöker ta bort sitt dåliga samvete.... hoppas du får en fin söndag
    kram

    SvaraRadera
  2. Jag förstår precis hur du menar med blommorna. Kram på dig! <3

    SvaraRadera