06 juni 2013

Nationaldag...svenska Flaggans dag....

jahopp så var det den 6 Juni då..... Gustav har namnsdag... det är Sveriges nyaste helg dag! Nu vår Nationaldag var var så avis på Norrmännens 17 Maj så klart vi skulle ha en dag o vifta med flaggorna.....

När jag var liten..eh yngre;) så hette dagen svenska Flaggans dag o var det någon som viftade på nån flagga så var det de som samlades på Skansen i Stockholm.....

Men så beslutade Regeringen att vi skulle fira stort!...o man tog den lediga dagen från annandag Pingst o flyttade den till i dag...Smart...eller?? Man kunde inte bjuda Svenskarna å¨en extra dag..... Dyrt sa man...


Upprikigt!! det blev en extra dag att tända grillen....en ursäkt att ta en öl mitt i Veckan. 

Hur mycket jag än älskar mitt land så viftar jag inte på några Flaggor ;) det gör jag på skolavslutningarna=)

Hur firar du denna dag?

Jag firar med att hänga ut en blöt tvätt i solen o få den goa sommar doften i sig.... njuter av ledigt med mina gubbar o kanske blir det grillat i kväll.... men inte säkert:P o kanske kanske så nynnar jag Du gamla du fria....bara för att o att jag kan texten;p

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar