27 oktober 2013

3 år

redan gått 3 år som rökfri...o lite till missade dagen ;) men vad gör det om 100 år ..typ.
Fantastiskt stolt över mig själv och Gubben (rökfri samma dag) o visst kan inte lova nått om framtiden men att börja igen känna inte aktuellt i nu läget.

Jobbigast har alla de gånger " då man brukade tända" en cigg... första gången man råkade ut för det typ.....

första sommaren när man jobbade i trädgården o tog en rast.... man tog en lååååång rast ;).

När man parkerat bilen för att handla o brukade tända en cigg på väg in mot affären.... har alltid parkerat en bit i från då han man ju röka...nu får man lite extra meter motion för parkerar inte närmare för det;)

under semestern i somras..förr tog man röka pauser under en lång resa nu kör man på typ.... kanske inte det bästa o när nästa långresa blir ska vi ha mer pauser så rumpan inte blir så öm=)

då man bakat...o tänt en cigg för varje plåt för det hann man ju .....

dessa saker har vart jobbiga o när mamma blev sjuk då kände jag röksug men stog emot...... efter begravning o allt det akut jobbiga tänkte jag för mig själv ..jag ramlde INTE in i det igen.... Dutti flicka =)

2 kommentarer: