16 november 2013

gnälla lite....

tänkte gnälla lite på hemsidor..bloggar hur man färglägger o färgsätter dessa.
visst det kanske blir skitsnyggt men totalt oläsligt!!

Får svårare o svårare o läsa kontrastfattiga bloggar...ja på ren svenska Ni har inte mig som läsare! o jag vet att jag inte är ensam om detta!!

kontraster är AoO att kunna läsa mörk text på vit botten uppfattas av ögat bäst!

tänk på färgerna!! färgblinda kan inte se grönt o rött....utestänger du dom?

äldre o andra får problem med storlek på bokstäverna... fjutt fjutt storlekar..jag betackar mig.

nu är det så att inte bara små bloggar o hemsidor gör "fel" utan även stora sidor som facebook..... för att kunna läsa en länk som någon lagt ut måste jag markera den!! den är ljusblå på vi botten smart?? NOOOOOO

så en vädjan  vill ni ha mitt besök eller inte??  inte ja då föreslår jag att du har samma ljusa kontrast fattiga blogg/hemsida o jag kommer inte kunna läsa så varför återkomma??
eller så fixar du svart text på vit botten o lite större storlek..lättläst med andra ord ja då kan jag läsa..o kanske se för att kommentera lite=)

 o till det oläsliga tillkommer blippiga-blinkande bilder!

TACK!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar