02 april 2014

vart hos farbror doktorn...

jahopp då var det dax igen för kollen med diabetesen. Ny doktor den här gången:/ inte så glad åt sånt men det är ju bara att gilla läget.

Veckan innan var jag o lämnade 6 rör blod... de proverna var så där:/ o så hade han missat??!! att ta tre prov så det fick jag göra i dag..tur man e lätt stucken!


Mitt HbA1c (långtidssocker)var inte så bra som förra sommaren:(.. det var inom ramen men 3-4 enheter/ punkter högre.... så nu fick jag snabbinsulin med.... för jag (sockret) fladdrade väldans varje dag m              :-/....jisses kan bli ett jäkla stickande.o jag som hade hoppats kunna få ett annat insulin som man inte rusar!! upp i vikt med utan nått annat..jo tjosan det var ju en dröm för allt insulin ger vikt ökning. o på en del som mig ger det mer än andra*skitoxå!!
Han kollade mina fina fötter=) tur nått e BRA med tanten!!
o de verkade helt ok i känsel o så..kalla är de ju av andra orsaker.
Han sa att det blir tokigt när man får flera diagnoser som "stör"lite i varandra..... men det är ju bara att gilla läget.
men i det stora hela gillade han att jag var "påläst" om mina diagnoser =) han hade nära till humor o skratt .... tror både han o jag fick några goa skratt.

Nu får jag avvakta provsvaren se om nån medikament ska graderas upp eller ner fast det är ju föga troligt:(.Viktigt är ju att ämnesomsättningen ser vettig ut o att levern sköter sig )


1 kommentar: