18 november 2014

när lösningen finns för nära...

Släktforskar ju ..om någon nu missat det ... Min farmor kommer från ett ställe som heter Högsjö o ligger i hjärtat av Ångermanland.
Hittade att även min morfars morfar var från detta lilla ställe, tänkte att jag skulle hitta gemensamma förfäder att släkterna där bak i ledet hade blandats med varandra men icke inte funnits en sån tråd har funderat o funderat men blandningen mellan de släkterna gjordes ju 1962...... För 1963 födde ju jag !!


Jag är ju den som sammanförde släkterna med varandra ..det skedde inte i "forntiden" det skedde ju i nu tid=)

Visst en koppling kan finnas där bak ändå men har inte hittat den...än. Båda släkterna kommer från Bönder där man ärvde gårdarna i generationer. att släkten sen spred ut sig men för att hålla sig i en omkrets på kanske några kvadratmils omkrets ...att man skulle hitta en gemensam förfader vore ju inte en omöjlighet utan ganska trovärdigt....även om det inte funnits just nu.


4 kommentarer:

  1. kul o få vara gemensamma länken :)

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Har du någon mailadress som går att nå dig på?
    Jag såg att du, precis som jag, har Josefina Mellström bland dina anmödrar.
    Mvh Anders Berntsson

    SvaraRadera
  3. hej Anders låter intressnat=)...ejris@yahoo.se

    SvaraRadera