04 november 2014

Nattens drottning

eller nattens prinsessa...tycker det är svårt att sätta rätt namn men oavsett så är det
Nattens Skönhet!
 en blomma som blommar några få timmar vacker för ögat o underbar för näsan. Man kanske ska vara tacksam att det inte är en drös av knoppar..med tanke på doften=)....


För några år sen fick jag av en granne (tack Siv) en planta. den ser inte mycket ut för värden utan blommor. en kaktus /fet blad med rangliga blad.

För två år sen på hösten såg jag en misstänkt knopp den stod lite undan gömd i sovrummet där var svalt tänkte det måste vara optimalt. då han jag med blommar man nöd o näppe....

Förra hösten kom jag åt knoppen när jag skulle putsa fönstren:/ o den föll ju naturligtvis av.:(

I höstas flyttade jag fram plantan till vardagsrummet. upptäckte en liten knopp för några veckor sen o kan lova den har kollats! =)



så i går morse såg jag ätt nu var det nära.... o mycket riktigt på kvällen slog den ut. tjohoo.
Den existerar även nu på morgonen=) så jag har hunnit njuta en stund till....

Nu kan jag invänta Assistansbolaget för att skriva anställnings papper=) tjohoo

1 kommentar:

  1. coolt o vacker blomma
    här har det snöat inatt :)

    SvaraRadera