25 januari 2015

hittat släkt

ja  o inte döingar utan i högst grad levande =)
har en tremänning alltså förälders kusins barn som bor i staden!! o hon är exakt på dagen ett år äldre det är ju super skoj. Hon vet antagligen inte om min exictens ...än ....men har messat henne på FB...antagligen får jag skriva ett snigelbrev för kollar man inte sin messlåda på fb ibland kan man missa meddelanden från de som inte man är vän med.


Köpte Sveriges befolkning 1970 det är en skiva sammanställd efter folkräkningen 1970. Jätte kul man kan se var man själv bodde då om minnet skulle svika....
på Denna skivan fann jag ut vad min fars kusiner hette...eller i alla fall de manliga hopplöst att leta på flicksidan om de gift sig.... men Hittade en kusin....Kommer så ihåg hans pappa lillebror till min farmor o tänkte jag skriver ett brev. Tog inte många dagar så ringde telefonen o vi pratade nog i över en timme=) fann ut fler namn som jag kunde gå vidare på o vips fann jag en tremänning i min lilla håla till stad...värden är otroligt liten =)

men att fylla in de nu levande i antavlan känns jätte kul för även om de gamla är borta så växer ju släkten åt andra hållet.

Lite synd att man inte träffats förut hennes mamma är ju fars kusin vi har ju kunnat ses då hon bor i grannstaden.... får föröka ta igen det. Hoppas så hon lever för hon kan nog lösa fler pusselbitar.

3 kommentarer:

  1. kul o hitta nån som är i livet. med tanke på att du mest hittar de som inte är det :)

    SvaraRadera
  2. Har stor kännedom om släkt på mors sida..men fars sida är det sämre med...riktigt illa faktiskt...känner inte till en enda till namnet....men som sagt..på mammas sida har jag en släktkrönika tillbaka till 1757.
    Intressant och spännande.

    Ha en fin kväll nu.

    SvaraRadera
    Svar
    1. vad häftigt. jag har hittat anor från 1500 talet. svindlande långt bak. det var bland annat tyska smeder som kom. De fick en stor plats i Eskilstuna som både smeder och som rådsmän=)...Har du din pappas namn o födelsedata..alltså år månad och dag?

      Radera