22 februari 2015

Vill ni se en stjärna....

När man börjar släktfoska funderar man ju alltid om man har några "kändisar" i sina anor...eller finns det bara mördare o annat mysko?!

JA den obehagligaste har jag ju berättat om....Prästen som dömde 71 personer till Bålet!!
Han till hör de obehagliga.

Men finns ju en o annan trevlighet med...

På Mormors Morfars sida.....

 Min morfars morfars morfars farmors farmors farmors far Hette Daniel Eriksson f.1565
fick tio barn...

Dottern Anna blev min anmoder
            Dottern Karin blev anmoder till Allan Edvall

                        Dottern Kristin blev anmoder till Zara Leander



Anfadern Olof Örjansson 1580-1630 Jansjö Jämtland
är min mormors mormors farmors farmors farfars morfar
han är anfader till Helena Ekholm (SKidskytt) henne är jag släkt med även på farmors sida o närmare modern tid)
han är anfader även till Marie Helene Billan vestin /Östlund (skidor)

på Farmor o farfars sida...
Dordi Persdotter 1615 är min farmors farmors mormors farfars farfars mor.
Hon fick sju barn
En son är min ana o hans bror blev ana till .....Carola Häggkvist.




Läste att Allan Zara o Carola skulle ha en gemensam ana som hetter Olof..nått..... nej han hade inte jag men tack vare att andra forskat på dessa personer så fann jag länken till dem..... Kul kul
87874

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar