30 augusti 2015

Trevligt men ONT

sonen o jag tog oss in till Nypan i går morse....vi var ute tidigt trodde vi:/ men föst kö in till en parkering sen kö utanför jisses vad folk =)
Solen sken så köande gick väl ganska fort en så där 20 minuter sen var vi inne....tog ett varv bland utställarna först o kollade in läget lite..... o kollade om man såg nån man kunde tänkas hläsa mer en bara ett tja....
bild lånad av NOSS sida...
vi stog länge fram o såg inte kön bakåt...

sen gick vi till invigningen....nja blev oerhörtlångsamt inte av programmet men av att sitta på det de kallade stolar!!
fy fanken där rök ryggen..efter en kvart jag som tänkt tillbringa två dagar där.....*jotacksåjäklamycket*
men vi uthärdade...tog en promenad o kollade runt lite..konstaterade att de få ställen de fanns o inhandla fika /mat var det super kö till! alldeles för få ställen med andra ord....

till utsällningslokalen igen o där tjoande på vi Christina S från Sundsvall mycket trevligt..... sen gick eric o ajg ut o satte oss o åt vår medhavda fika ...vatten o macka*hahahah o bubbelvatten i en rygga som ruskas runt är ingen hit!!! fick väl behålla halva flaskan typ*hahahah men mackan satt fint men saknade kaffe till.....
sonen som lider som mamma  av stolarna*hahah

sen till en föredrag av Karin Bojs har ju boken men lite nya saker kom upp o kul o lyssna på henne.... ,men strax inan det föredrget stog en människa o glodde lite på mig*hahahah * o det var Eva himla vad kul o få röst o fejs på släkten.... Eric o jag satte oss längst bak för att kunna röra på sig lite på dessa bedrövliga stolar......
Eva rekomenderade föredraget efter Karin men då tog eric o jag oss upp på läktarens stolar..inte jordens bästa kanske MEN de var ändå som en rump o rygg dröm jämnfört.... men då var jag så paj i kroppen att den timmen fick mig att tacka för mig...o tur var det för biten till bilen var långt för ond rygg o tunga ben*suck* kom hem o fick i oss kaffe guuu så gott.....

Missade köpa en dna bok jag tänk men den får jag ta på post för det funkade inte o gå tillbaka ....

PLUS- supertrevligt ararangemang av NOSS o träffa christina o Eva härligt...Föredraget av Karin Bojs o föredraget av Bodil Jönsson
MINUS -Stolar....
brist på sittplatser utanför föreläsningslokarlena....
brist på att köpa kaffe ....
lång kö till resturangen för det fanns för få!!

1 kommentar:

  1. Köer är nog nåt av det dummaste som finns på denna planet...tur man har en smart telefon att uppdatera Facebook med för att fördriva tiden ;)

    Kaffe?
    En nödvändighet oavsett var man befinner sig :)

    Ha en skön kväll.

    SvaraRadera