14 september 2015

Ny vecka...

Ont i skallen i dag..o nacken har nog knöglat kudden lite för hårt kanske.. sov oroligt vände o vred mig på o av med täcket....
Soppa till lunch gott o lugnande för magen..sen for gubben o jag väg med den gamla sängen till tippen jäklar i min lilla låda vad folk o flera som fått körkortet i flingpaketet*suck men vi klarade oss in slänga o ut....
Gubben klipper gräset det har vuxit får se hur många gånger det blir innan vintern...minst två tror jag kanske tre...

Har hjälpt några att komma igång med släktforskning=) kul o kunna lots rätt...försöker lära mig mer om DNA forskningen men måste nog införskaffa en bok om ämnet=)
Ny forskning kommer fram hela tiden mycket spännande....

Måste spara till dator...den gamla laptopen dog..(mina Simsspel*suck* foton..ja allt om jag skulle spara på annan media men inte gjort det*).vi behöver en till o en med vettigare skärm än den lilla jag har...blir tokig på den ibland....måste fundera lite men en stationär blir det helt klart....

åh så har jag vart tvungen att skriva ny ansökan för assistans tid för Filleman.....som om Downs syndrom skulle försvinna så där på ett år*suck* det ser ju lika ut som förra året inte mycket har ändrats Byråkrati på hög nivå. men det måste ju göras.....

Åh varmaste tankar till min lilla ♥Morbror♥ du valde samma veckodag som lillasyster o samma tid som hon somnade in

lite svammel blev det i blandad kompott ...för denna gången.....

1 kommentar:

  1. Soppa är gott, ja byråkrati är ju tyvärr något vi får dras med, o så är ju ALLA beslut på barn och ungdom på ett år. Vuxna har två tror jag och vissa kommuner har inga tidsgränser. Men även om det finns en sjukdomsbild som inte går över kanske man kan lära sig mer med tiden :) o då ska det väl kapas bort en eller två minuter på beslutet :)

    SvaraRadera